Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου 2009

Δευτέρα πρωί στα Τρίκαλα




Έχουμε βότανα για όλους

Ειδικά για ορισμένους πολιτικούς!
Που έχουν κάλους
Στα μυαλά τους

Οδός Ασκληπιού
Τρίκαλα
(φώτο-vavouras)

Ένας Μάγκας στο Σεργιάνι



Ένας Μάγκας βγήκε για σεργιάνι

«Ο Απόστολος Καλδάρας γεννήθηκε και έζησε τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια στα Τρίκαλα, μια
πόλη που μπορεί δικαίως να επαίρεται ότι εξέθρεψε ορισμένους από τους σημαντικότερους δημιουργούς του λαϊκού τραγουδιού. Η συνοικία που γεννήθηκε, τα Αραπάτικα, συνόρευαν με το προσφυγικό συνοικισμό με αποτέλεσμα ο νεαρός Καλδάρας από πολύ μικρή ηλικία να συγχρωτιστεί με τους πρόσφυγες και να έρθει σε επαφή με τον μουσικό τους πολιτισμό γεγονός που άσκησε πολύ σημαντική επίδραση στην καλλιτεχνική του φυσιογνωμία. Στα μουσικά του ακούσματα σημαντικά επιδρούν και οι επιρροές που δέχεται από το κυρίαρχο στην περιοχή δημοτικό τραγούδι της Θεσσαλίας και της Ηπείρου, τη μαθητεία του στη βυζαντινή μουσική που καθόρισε τον μουσικό Καλδάρα,αλλά και τα ακούσματα από τα ρεμπέτικα τραγούδια που έφταναν στα αφτιά του από τα διάφορα καφενεδάκια της πόλης και που τον γοήτευαν. Αυτά αποτέλεσαν το ευλογημένο μίγμα που πυροδότησε το πηγαίο και ανεξάντλητο ταλέντο του δημιουργού που για 45 χρόνια μας έδωσε ορισμένα από τα ωραιότερα λαϊκά τραγούδια».

Αυτά και άλλα πολλά είπε ο ο ανεψιός και συγγραφέας του μεγάλου Τρικαλινού δημιουργού κ. Νίκος Χατζηνικολάου σε μια συνέντευξη ποταμός στον Αποστόλη Ζώη

Στον Καλδάρα δεν αποδόθηκε κατά τη γνώμη μου η αναγνώριση που άξιζε, δυσανάλογα με το έργο.

«Ο Καλδάρας υπήρξε ένας άνθρωπος βαθύτατα καλλιεργημένος, σεμνός και ευγενής. Διέθετε δε πολύ χιούμορ. Αγαπούσε πολύ την οικογένειά του και την οικογενειακή ζωή… Στη ζωή του δεν υπάρχουν παράλληλες διαδρομές, πικάντικα παραλειπόμενα. Έζησε τίμια κι ωραία ο Καλδάρας, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Λευτέρης Παπαδόπουλος που μου έκανε τη τιμή να προλογίσει το βιβλίο. Η ζωή στα νυχτερινά κέντρα του προκαλούσε δυσφορία και με ανακούφιση τα εγκατέλειψε, γεγονός που του επέτρεψε να μελετήσει καλύτερα μουσική και να παρακολουθήσει στενότερα τις εξελίξεις στα μουσικά πράγματα ιδιαίτερα μετά την εμφάνιση στο προσκήνιο των έντεχνων συνθετών».

(Εφημ. Έρευνα)
Η ΕΡΕΥΝΑ 11 Ιανουαρίου 2009